Antoni Coll: ‘Hem atès unes 5.000 persones en 10 anys’

1686455_orig

Antoni Coll és el president de la Fundació Bonanit. Periodista de llarga i exitosa trajectòria, escriu les seves opinions a la secció ‘La plumilla’, del Diari de Tarragona. Per celebrar els 10 anys de la Fundació, hem volgut recollir les seves opinions.

Com i quan neix el projecte de la Fundació Bonanit?

Va néixer l’any 2006. Un grup de persones vam pensar que s’havia de fer alguna cosa per ajudar al que ja feia Càritas per millorar la condició de les persones sense sostre. Actualment som la referència a Tarragona en aquesta activitat. Vam començar contractant llits a una pensió; ara tenim llits a dues pensions i en un alberg que ens ha cedit la Fundació Obra Pia Montserrat. Disposem de 32 places, en total.

Pel que fa a xifres, a quantes persones sense sostre ha acollit la Fundació en aquests
10 anys?

Es difícil de dir, perquè n’hi ha que han vingut diverses vegades, però aproximadament unes 5.000.

D’on obté la Fundació els seus recursos econòmics i humans per poder dur a terme la seva missió?

De tres fonts principals: les institucions públiques, sobre tot l’Ajuntament de Tarragona i la Diputació, de les aportacions d’unes 20 empreses, i de les que ens fan un centenar de particulars.

Com pot ajudar un particular a la Fundació?

Pot entrar a la nostra web i omplir una butlleta d’aportació  de 50 euros a l’any. També pot trucar al 977 24 97 33 si té algun dubte.

En aquests 10 anys, s’ha detectat un gran increment de persones que necessiten el suport i la guia de la Fundació?

Sí, durant la crisi s’ha notat. Hi ha més gent que ens demana ajuda. Són gent del país i també més joves que anys enrere.

Quin és el procés que se segueix quan una persona sense llar arriba a l’alberg de la Fundació Bonanit?

Quan arriba a la porteria de l’alberg demana una estada i habitualment se n’hi dóna una de 15 dies, encara que es pot augmentar segons les necessitats que presenti. A vegades s’ha d’esperar que hi hagi un llit lliure, i en principi han de passar tres mesos des del darrer acolliment que li hem fet.

Quins projectes de futur té la Fundació Bonanit de cara al 10è aniversari de l’entitat?

Els projectes van en la direcció d’oferir serveis complementaris als que ara donem, que
són materials: llit, menjar, higiene, roba… Volem que també puguin tenir possibilitats
de ser assessorats per trobar alguna feina o resoldre qüestions de tipus personal i
sanitari.